De zon!

21 maart 2014 - Pretoria, Zuid-Afrika

De zon is terug, na twee weken non-stop regen zien we eindelijk de zon weer. Het is vrij bijzonder dat het zoveel regent, heel veel Afrikaners hebben dit slechte weer nog nooit gezien. Op de uni hebben we er ook veel lol om gehad, dat ik het uit Nederland had meegenomen en dat zij nu ons mooie weer hadden. Maar gelukkig regent het nu niet meer heel de dag en hoeven we niet meer verplicht binnen te eten. Want dat is wel heel onhandig, de woonkamer is zo klein dat er alleen vier banken in past en een klein tafeltje. Om dan met 10 mensen hier te eten is verre van praktisch.

Eindelijk ben ik in een wildpark geweest. We zouden neushoorns, nijlpaarden, krokodillen en cheeta’s kunnen zien. Maar helaas, na een aantal uren in het park gecrost te hebben met een clio hebben we alleen bokjes en zebra's gezien. Klinkt heel verwend, maar we kwamen eigenlijk voor de Rhino’s en de meeste mensen zien ook de rhino’s… Verder was het park echt prachtig, 1 van mijn favoriete vogels is de long-tail widow. Dat vogeltje heeft een hele lange staart, volgens mij zijn het twee veren, maar als hij vliegt waait zijn staart bijna weg heel grappig J.

Op de uni is het ook heel leuk, mijn vriendin Sam wilde naar een meeting en vroeg of ik ook mee wilde. Dus ik ging mee, wist alleen niet waarvan die meeting was. Toen we bij de meeting waren was het een vergadering van de Zulu Society, ze gingen een bestuurslid kiezen voor het organiseren van activiteiten. Dus er moesten een paar mensen genomineerd worden en daar begon de ellende. Ik werd genomineerd en vervolgens ook gekozen als bestuurslid. Zit je daar als enige blanke tussen allemaal Zulu’s heel grappig ;) en ik moet vervolgens een activiteit organiseren met traditioneel voedsel. Ze begrepen dat het wel een beetje lastig is voor mij omdat alleen te doen dus is er nog iemand gekozen die mij assisteert ;) en mijn taken overneemt als ik weer terug ga naar Nederland.

Maar wil ik eigenlijk nog wel terug…………….?
Oh ja ik moet terug voor het afronden van mijn studie!

1. Gerrita:
    hahahaha, grappig.
    Wees blij dat je een zebra hebt gezien :P
  2. Rozalinde:
    21 maart 2014
    Dat is een goede reden om nog een keer te gaan toch?!! Heel veel succes met je bestuursfunctie! Fijn dat je wel hulp kreeg. Wel een leuke ervaring.
  3. Laurens:
    21 maart 2014
    Gelukkig heb je ook nog Google Afbeeldingen voor neushoorns (misschien in het echt toch wel leuker)
  4. Yvonne Kees Sanne:
    21 maart 2014
    Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt blijf je in zuid-afrika komen wij zeker langs
  5. Henk Vis:
    22 maart 2014
    Top! Leuk hoor een wildsafari, jammer dat je geen Rhino hebt gespot. Ennuh, wat een streek zeg om je in de activiteitencommissie te stemmen. Anyway succes en nog een prettig verblijf/vakantie/stage/avontuur.
    Geniet van de zon!!