Normale dag in mijn leven

6 mei 2017 - Gwangju, Zuid-Korea

Het is alweer even geleden dat ik een blog heb geschreven, het is niet de intentie om niet te schrijven. Eigenlijk heb ik heel veel verhalen in mijn hoofd, maar gewoon niet de tijd om ze op te schrijven. Dus als iemand een boek van mijn avonturen in Korea wil schrijven, meld je aan ;)

Maar nu ik toch tijd heb, of eigenlijk er tijd voor vrij maak een klein verhaaltje over een dag in mijn dagelijkse leven. Een normaal dag in mijn leven begint om kwart voor 8. Na een ontbijtje wandel ik rustig naar mijn gebouw. Dat is een kilometer lopen over de campus met overal mooie parkjes, rondcrossende taxi’s en heel veel studenten. Vervolgens moet ik nog 3 verdiepingen naar boven om in mijn lab te komen.

De dag begint altijd een beetje vaag, mail checken, vragen wat er vandaag gedaan moet worden en dan begint het echte werk. Vandaag is het paprika-dag, dus we vertrekken naar Gangjin. Dat is anderhalf uur rijden van de uni, dus heerlijk nog een uurtje extra slapen. Als we bij de kassen aankomen, doen we wat licht metingen en daarna wordt het planten en wat kisten paprika’s oogsten.

Nadat we alles geoogst hebben komen we bij mijn minst favoriete onderdeel van deze dag. We gaan lunchen en in dit gedeelte van Korea eten ze vooral vis en zeevruchten. Daar ben ik gewoon geen fan van, gelukkig mocht ik vandaag kiezen. Dus regenboogrijst, groente en wat varkensvlees een prima lunch dit keer.

Als we terug op de uni zijn begint het hele circus, we hebben 10 planten geoogst en die gaan we helemaal in stukje hakken sorteren en wegen. Dus bladeren, steeltjes, bloemen, vruchten, etc allemaal apart. Dat is enorm veel werk en daar zijn we de rest van de middag mee bezig. Vervolgens komt de prof binnen die verteld dat er nog drainage in ons nieuwgebouwde kasjes aangelegd moet worden en zijn we tot 8 uur bezig.

Na ons harde werk is het normaal dat de prof betaald voor ons diner en helaas het wordt noedels. Onbeperkt noedels eten, ik snap het nut er nog niet van. Wel is het heel gezellig, altijd wordt er geproost met soju en worden er sterke verhalen verteld. Na het diner gaan de bachelor studenten naar huis en krijgen de masterstudenten en ik nog een korte privéles over hortensiateelt in Korea. Natuurlijk wil ik dat aanhoren als ik volgende week (gratis) naar het hortensia-eiland vertrek.

1. Yvonne Kees Sanne:
    6 mei 2017
    Hoi Elize wat een leuke verhalen en wat maak jij veel mee in een toch andere cultuur.Wij hopen dat je nog veel plezier hebt in het verre Zuid Korea.Nog fijne weken en alvast Hiep Hiep Hoera Gefeliciteerd met je verjaardag en fijne dag met je medestudenten. Groetjes van ons en kijken uit naar je volgende verhalen Gr.Tante Yvonne
  2. Henk Vis:
    6 mei 2017
    Leuk om te lezen, hebben we een beetje een idee wat je uitvoert ☺
    Succes verder daar met studie en werk/ stage.
    Groet, Henk
  3. Rozalinde Kleijbeuker:
    8 mei 2017
    Hoi Elize,
    Dat zijn wel lange dagen zeg. Maar zo te lezen heb je het wel goed naar je zin. Heel veel succes nog daar.
    Groetjes Rozalinde
  4. Naomi:
    14 mei 2017
    Hallo ELIZE
    alsnog gefeliciteerd met je verjaardag dit kan dehele maand
    Wat een werk allemaal, met die paprika ,het weekend ben
    je vrij of gaat alles door?? groetjes van de tantes.Houd je taai13mei