Korea blijft bijzonder

6 juni 2017 - Gwangju, Zuid-Korea

Na 4 maanden Korea zou je verwachten dat je nergens meer van opkijkt…. Nou vandaag dus wel. In Korea is het heel normaal om je eten te bestellen en te laten bezorgen, zoals de pizzabezorger. Maar hier hebben ze dat ook voor de burgers, kip, chinees, soep en IJS!

Ja ijs, wie besteld er ijs online?! Maar een veel betere vraag is hoe krijg je ijs bij 30 graden nog in ijsvorm op je locatie.. Het kan wel want heb heerlijke vanille ijs gegeten.  Het ijs zat in een kartonnen bakje met plastic dekseltje, dat was verpakt in een aluminiumzak die verder volgepropt was met ijsblokjes. Dus naast ons vanille ijs hebben we daarna nog een aardbeien smoothies gemaakt.

Je kunt het ook overal bezorgen, je moet gewoon goed uitleggen waar het is. De bezorgers vinden alles, dus ons studeerhok, de picknickplek ergens op de campus of je stoel tijdens een honkbalwedstrijd. Het enige nadeel van deze bezorgers is dat ze geen Engels spreken, dus ik heb nog nooit iets kunnen bestellen….

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Yvonne Kees Sanne:
    6 juni 2017
    Misschien een nieuwe uitdaging Engels voor Zuid Korianen leuk verhaal en nog veel meer nieuwe ontdekkingen en reisverhalen nog veel plezier en tot het volgende verhaal gr. Van ons Yvonne
  2. Naomi:
    11 juni 2017
    wat leuk er ligt nog genoeg werk voor jou
    om ze dat te leren.
    wat gaat de tijd hard Elisenog een kleinstukje
    en dan nog vakantie groetjes van