Zebra? Koekie!

7 juni 2014 - Pilanesberg National Park, Zuid-Afrika

Jawel vandaag was het zover, naar een echt game reserve park, oftewel op safari! ’s Ochtends om vijf uur opgestaan en de auto in om eerst meer dan twee uur te rijden. Daar aangekomen reden we eerst voorbij de slagboom, want christine reed natuurlijk :P. Vervolgens het park in, arme mercedus… Het was echt koud, het duurde heel lang voordat de thermometer boven de drie graden uitkwam. Nadat we eerst een paar impala’s en ‘wildebeasten’ hadden gezien zagen we een rijtje auto’s staan. Dus wij er ook heen gereden en jawel twee leeuwen, een mannetje en een vrouwtje. De kans dat je daar leeuwen ziet is niet heel groot dus daar waren we ook heel blij mee. Vervolgens weer verder cruisen maar het duurde heel lang voordat we andere dieren zagen, maar uiteindelijk een schreeuw, Giraffen! Jawel een groepje van 4 giraffen, dus raam open en half op het dak zittend voor de beste foto.. Nadat de auto weer wilde starten konden weer we verder rijden. De rest van de middag hebben we weinig dieren gezien, ja wat hertjes en koeien. Nadat we eerst Prof. Berger bij de hippo’s hadden gezien en het 4 uur ’s middags was hebben we vervolgens nog de neushoorns en olifanten gezien. Al met al een hele gezellig dat waarbij we heel veel koekies moesten eten, omdat degene die een zebra spotte een koekje moest eten.

1. Ina Kleijbeuker:
    10 juni 2014
    je hebt echt veel dieren gezien, in een mooie omgeving!
  2. Albertineke:
    10 juni 2014
    Wat vervelend toch, al die koekjes! :D
  3. Laurens:
    12 juni 2014
    Welke dieren heb je eigenlijk nog niet gezien?