Afscheid

2 juli 2014 - Pretoria, Zuid-Afrika

Nog twee weken en ik stap op het vliegtuig. In deze twee weken heb ik het gelukkig druk genoeg om nog niet aan het afscheid met Zuid-Afrika hoef te denken. Want wat ga ik Zuid-Afrika missen, de lieve mensen, het lekkere weer, de gezellige braaien, de mooie natuur! Maar eerst nog een weekje stage, gauw het verslag afronden en de beoordeling krijgen om hopelijk woensdagochtend naar Drakensbergen af te reizen. Om daar te genieten van de bergen met misschien sneeuw ;). Vervolgens willen we de warmte opzoeken met blauwe zee en witte stranden in de Wildcoast en daar cultuur opsnuiven. En dan helaas… is het Zuid-Afrika avontuur over!

Wat zal het raar zijn om weer naar Nederland te gaan, weer aan de andere kant van de weg te rijden of te schakelen met je andere hand. Geen klein geld meer bij je te hoeven hebben, voor alle parkeerwachters of telkens te moeten stoppen voor een stopbord. De hoeveelheid ‘goodmorning, how are you’ zal drastisch afnemen net zoals de hoeveelheid zonuren. Het werktempo zal weer omhoog moeten en elke dag om 4 uur naar huis  gaan zal er ook wel niet inzitten. Maar er zijn ook zeker goede dingen als ik terug kom, zoals mijn vrienden die ik dan weer zie. Of een boterham met hagelslag te eten als ontbijt in plaats van een hamburger. Een eigen slaapkamer niet te vergeten, met een lamp die uit kan terwijl ik in bed lig. Of het moment dat ik geld verdien in plaats van het continu uit te geven.

Tja afscheid nemen is niet leuk, maar daar hoef ik nu nog niet aan te denken. Eerst onze roadtrip, waar we vast heel veel beleven….. en dan terug kijken op een mooi half jaar Zuid-Afrika met heel veel ‘weet je nog’- momenten.

1. Nelleke:
    Nou geniet er nog van!
  2. Pieter, Teunie, Madeleine, Alex en Bjorn:
    Geniet nog even van Afrika
  3. Yvonne Kees Sanne:
    2 juli 2014
    Geniet er nog maar volop van.
    Het is erg snel gegaan en zijn erg benieuwd naar al je verhalen.
    Nog heeeeeel veeeeel plezierrrrrrrr
  4. Ina Kleijbeuker:
    2 juli 2014
    goede tocht ! maak maar veel foto's.
    en tot gauw. dan kunnen we je weer eens omhelzen
    en in levende lijve zien.
  5. Lydd:
    3 juli 2014
    <3 geniet er nog even van!
  6. Rozalinde:
    5 juli 2014
    Geniet er maar van en een mooie reis naar de drakenbergen.
    Ook herinneringen zijn mooi!!
    Veel plezier nog.
  7. Margo:
    5 juli 2014
    Geniet er nog even van!!