Blauwe lucht

15 mei 2014 - Pretoria, Zuid-Afrika

Al een week lang blauwe lucht gezien zonder wolk, dat klinkt niet bijzonder maar dat ziet er best raar uit. Gewoon heel de dag zon en een strak blauwe lucht, niet dat het erg is hoor ;). Maar het weer is veranderd, ’s ochtends begint het heel koud en moet je echt een vest of een jas aan. Overdag is het lekker warm in de zon, maar in de schaduw is het al bijna koud. Maar het is hier nu herfst, de blaadjes vallen van de bomen. Dus binnenkort gaan we op safari en hoeven we niet lang naar dieren te zoeken en kunnen ze ook minder goed verstopt zitten.

Mijn verjaardag was geweldig, ’s ochtends wakker gemaakt door mijn huisgenoten om kwart over 5 met pannendeksels om me te feliciteren. Vervolgens nog een uur heerlijk geslapen en ook nog een ontbijt op bed gehad. Op de uni wisten ze ook dat ik jarig was, dus een lekkere high tea waar ook voor mij gezongen werd en waar we vervolgens heel lang over europa gesproken hebben. ’s Middags naar huis was de tuin versierd en hebben we met heel veel nederlanders mijn verjaardag gevierd in de tuin met een braai. Oh ja ik heb ook nog alle kaarsjes in één keer uitgeblazen en hele leuke cadeautjes gekregen. Waarvan het spel 30 seconden de grote favoriet is en dat hebben we al meerdere malen gespeeld. Dat spel kreeg ik omdat ik altijd zo hard gil in huis, maar nu ben ik niet meer de enige die gilt. Want een gemiddeld mens kan niet snel en zacht praten ;)

De dag naar mijn verjaardag zijn we naar een vliegtuigshow geweest en hebben we heel veel vliegtuigjes zien stunten. Niets gecrashed overigens, maar ik kan je niet vertellen welke type vliegtuigen het waren. Weet alleen dat er ook een straaljager was en dat zo’n vliegtuig een rot herrie maakt. Sorry dat jullie zo lang moesten wachten op een nieuw verhaal… maar voor mij wordt het normaal dat ik hier zit en dan vergeet je een verhaaltje te typen.

1. Laurens:
    15 mei 2014
    Er zijn hier al dingen oranje voor het WK. Doen jullie ook aan het WK?????
  2. Rozalinde:
    15 mei 2014
    Dat klinkt als een heel gezellig verjaardagsfeest. Hopelijk zie je nu meer op de safari. Veel succes en geniet nog even. Groetjes Rozalinde
  3. Ina Kleijbeuker:
    15 mei 2014
    wat een verschil in weer zeg. wij hebben net een paar dagen regen en wind achter de rug. nu schijnt de zon, maar vanmorgen toch een beetje wit op de carport.
    volgens mij ben je nog vergeten op te schrijven dat je zo'n Afrikaanse trommel heb gekregen, of was die zo klein dat het de moeite niet was om op te schrijven:)
  4. Henk Vis:
    15 mei 2014
    Tof dat je zo'n leuke verjaardag hebt gehad "thuis" en op de uni.
    Hopelijk krijg je de kans om iemand terug te pakken met die deksels.
    Veel plezier / werkse en safari-se.
    Groet, Henk Tamara Romany Denley
  5. Tante Ria:
    16 mei 2014
    dat was weer eens een andere verjaardag dan hier.
    maar best apart is het wel dat je in mei jarig ben dus in het voorjaar en de blaadjes vallen dus herfst.
    jij maakt dat allemaal mee leuk hoor!!!!