Rondje atletiekbaan

21 februari 2017 - Gwangju, Zuid-Korea

Misschien denk ik een beetje Nederlands, maar als er een atletiekbaan op de campus ligt verwacht je toch minstens een atletiekvereniging. Nou helaas, die heb ik nog niet gevonden en mijn lab-genoten denken ook niet dat het bestaat, hoe kan dat nou?!

Toch wordt de atletiekbaan heel de dag druk bezocht, overdag komen er kleine kinderen met stepjes en skeelers. Ik geef toe, het is een mooie gladde baan dus ergens begrijp ik het, maar het is een ATLETIEKBAAN…

Iets later op de dag komen de oudere mensen de baan op om hun dagelijkse mijl wandelen, rondje na rondje wandelen ze op de ATLETIEKBAAN. Oké als ze het echt doen voor de dagelijkse 1200 meter dan kan ik het ergens begrijpen. Maar wie gaat er nu rondjes op een ATLETIEKBAAN lopen, terwijl er 300 meter verderop een prachtig park is aangelegd, met ruisend bamboe en bonsai boompjes?

Ik zal gelijk maar schoorvoetend toegeven dat ik ook rondjes op de ATLETIEKBAAN loop. Echter is dit niet helemaal vrijwillig, niet dat ik verplicht wordt mijn dagelijkse rondjes te lopen. Maar als je pas om half 8… soms zelfs nog later klaar bent met het veldwerk is het zo donker dat een verlichtte atletiekbaan de enige optie is om hard te lopen.

Dus sorry atletiekbaan als je wandelende mensen meer waardeert, samen met de andere hardlopers zorgen wij ervoor dat je naam hoog blijft. Dat je trots kunt blijven zeggen, ik ben een ATLETIEKBAAN waarop mensen hardlopen!

1. Ina Kleijbeuker:
    21 februari 2017
    foto 1 is de mooie tuin en drie ook?
    foto 2 de beroemde atletiekbaan. met op de achtergrond een berg.