Een weekje Pretoria

21 februari 2014 - Pretoria, Zuid-Afrika

Ja, na een week stage op de uni voel ik me al helemaal thuis in de cultuur. ’s ochtends met de auto naar school rijden. Door een “parkeerwachter” een parkeerplaats in worden geleid en vervolgens uitstappen met het commentaar dat als je terug komt betaald. Vervolgens slenteren we de campus op richting onze gebouwen om op een stoel neer te ploffen en een half uur te kletsen met de andere studenten. Ik zit op de 5e verdieping van een heel lelijk grijs gebouw, vergeleken met de rest van de gebouwen van de campus. Als ik uit het raam kijk heb ik een geweldig uitzicht over pretoria. De campus zelf is ook heel mooi, tussen de gebouwen zijn parkjes gemaakt met bankjes waar je kunt studeren. De parkjes zitten vol met vogels en een enkele kat.

Ze hebben hier grappige gewoontes op de uni, zoals elke vrijdagochtend thee drinken met elkaar en om de beurt neemt iemand pie en cake mee. Ook lopen hier mensen op blote voeten en sokken door het gebouw, maar het is hier ook zo schoon dat het echt geen probleem is. Wat ook grappig is dat iedereen die niest excuse me moet zeggen, laat ik nu zo’n 50 keer per dag niezen ;). Ook zijn de leerlingen veel beleefder tegen docenten, ze noemen de docenten bij hun titel dus doc of prof..
Het is nu vrijdag en iedereen vraagt wat je gaat doen, nu willen wij naar union buildings en daar picknicken en iedereen wil mee. Dus ik heb veel nummers maar weet niet welke persoon erbij hoort, dat wordt nog wat….

1. Laurens:
    22 februari 2014
    Leuk! Bij burgers zoo liepen tussen de apen ook een kat.
  2. Tante Ria:
    22 februari 2014
    leuk joh al die andere gewoonten veel succes verder
  3. Yvonne Kees Sanne:
    22 februari 2014
    Elize leuk dat je het zo naar je zin hebt geniet er maar van veel plezier en tot het volgende reis verhaal
  4. Tamara:
    Hoi Elize,
    Wat leuk om op deze manier jouw gebeurtenissen in het Verweggiestan te lezen. Andere culturen en gewoontes daar, geweldig om mee te maken.
    Heel veel plezier en geniet ervan!
  5. Albertineke:
    Hey Elize!

Geweldig! Ik zit hier met een big smile, ik zie het gewoon gebeuren! Ga je ook nog een keer een zuidafrikaanse braai houden? Schijnt ook geweldig (veel vlees) te zijn!

xxx
  6. Lydd:
    26 februari 2014
    hahahaha :''') hmmm gezellig hoe was het picknicken xd?