Bamboe bos

24 maart 2017 - Gwangju, Zuid-Korea

In teken van:  ‘breng het huisgenootje eens van de campus’ zijn we afgelopen zaterdag samen naar een bamboe park geweest. Zij was er al een keer geweest met een groepsexcursie, maar met z’n tweeën is natuurlijk veel leuker. Ik had uitgezocht welke bus we moesten hebben en toen begon de discussie… welke bushalte we moesten hebben.

In Gwangju heb je namelijk in sommige straten wel drie bushaltes in een straat. Maar niet elke bus stopt bij elke halte. Goed ik had de discussie gewonnen en we zouden kijken of ik gelijk had. Dus we komen aan bij de bushalte en staat de bus er niet op.. maar het was geen stadsbus dus stond het in hele kleine lettertjes op de achterkant van het bord. Dus in de goede bus op weg naar het bamboepark, die was heel makkelijk te vinden want het was de eindbestemming. Bovendien waren er genoeg andere “toeristen” waarvan wij vermoeden dat ze ook naar het bamboepark zouden gaan.

In het bamboepark liepen we tussen bomen van meer dan 30 meter, dus je kijkt tegen rijen boomstammen aan in verschillende kleuren groen met verschillende kleuren strepen wit en geel.. En de bomen ruisen heel zachtjes  ergens op dertig meter hoogte, heel bijzonder. Een uur later zijn bamboebomen helemaal niet zo bijzonder meer en na een voetmassage op een bamboestam en een museum over kunst en pandaberen zijn we weer naar terug gegaan.

Ja en toen begon de discussie weer, waar is de bushalte…